8,900 יח"ד חדשות אושרו לבנייה בעכו ואבו גוש

הוועדה לקידום של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל), במינהל התכנון, בראשות אריאל יוצר, סגן הממונה על תקציבים באוצר, אישרה שתי תוכניות למגורים בעכו ובאבו גוש הכוללות כ- 8,900 יחידות דיור.

בעכו כוללת התכנית הקמה של רובע מגורים חדש עם 8,300 יח"ד חדשות, בתמהיל בנייה מגוון שיכלול בנייה גבוהה של עד 20 קומות, בנייה מרקמית של עד 10 קומות והיקף מצומצם של בנייה צמודת קרקע.

 

מתוך כלל היחידות החדשות, כ-1,000 יח"ד יהיו דירות קטנות המיועדות לזוגות צעירים, וכ- 300 יח"ד מיועדות לדיור מוגן.

 

התוכנית ממוקמת מזרחית לכביש 4 והיא כוללת גם 455 דונם המיועדים לשטחים ציבוריים פתוחים, 280 דונם של שטחי ציבור הכוללים גני ילדים, בתי-ספר, מבני דת ורווחה וכמו כן מוזיאון חדש.

 

הדמיהמשרד ארי כהן אדריכלות ובינוי ערים, משרד הבינוי והשיכון

 

בנוסף, יוקמו שטחי תעסוקה בהיקף של כ – 800,000 מ"ר על 314 דונם, ו-64,000 מ"ר של שטחי מסחר שישולבו בשדרות המרכזיות של השכונה.

 

בנוסף מציעה התכנית הסדרה של נחל עכו, תוך שימור על השטחים פתוחים סביבו, הקמה של שבילי אופניים והליכה וצירים שיחברו את רובע המגורים החדש לשאר חלקי העיר.

 

התכנית שמה דגש גם על הפחתה של תלות ברכבים פרטיים, באמצעות הקמה של תחנת רכבת חדשה שתגיע לעכו ותחובר למסילת הרכבת של כרמיאל-חיפה. בנוסף יוקמו נתיבי תחבורה עתירת נוסעים. מטרונית תעבור בשדרות הראשיות ובתוך הרובע החדש.

במקביל התכנית כוללת גם מחלף עתידי לכבישים הארציים 4 ו-85 ושיפור של חיבור העיר עכו עם מערכת הדרכים הארצית.

 

את התכנית קידמו משרד הבינוי והשיכון בשיתוף פעולה עם עיריית עכו וע"י משרד קורין אדריכלים.

 

באבו גוש כוללת התכנית בנייה של כ-600 יח"ד, מתוכן כ-60 יחידות יוקצו לדירות קטנות המיועדות לאוכלוסיות שונות הכוללות קשישים וזוגות צעירים.

 

התוכנית ממוקמת בחלקו המערבי של היישוב ויוצרת איזון ראוי בין הבינוי לנוף וערכי הטבע שמקיפים אותו.

 

במסגרת התוכנית החדשה, יוקמו מבנים בבנייה רוויה של עד 4 קומות. בנוסף למגורים כוללת התכנית כ-26 דונם של שטחים פתוחים והקמה של מלון חדש, עם 100 חדרי אירוח שיהיו עוגן תעסוקתי וכלכלי חשוב באבו גוש.

 

חלק מהתוכנית ממוקם על קרקעות בבעלות המדינה, דבר שיאפשר את שיווק התכנית גם לחסרי קרקע, בהתאם להחלטת ממשלה 346, ליישום המלצות צוות 120 הימים בעניין תכנון ובנייה במגזר המיעוטים, תוך מתן מענה למצוקת הדיור במגזר הערבי. 

 

הדמיה: משרד קורין אדריכלים, משרד הבינוי והשיכון

 

יצוין, כי מהלך משלים לתכנית קודם בוותמ"ל, ובזכותו לאחרונה אושר תקציב המיועד לקידום ותכנון מאסף כסלון שיהווה פתרון ביוב לאזור כולו. זאת לאחר שנים רבות בהן לא טופל הנושא.

 

במקביל בימים אלו, מקודמת תוכנית נוספת באבו גוש שמובילה הוותמ"ל, ובשילוב עמה מדובר בבשורה אמיתית בנוגע להגדלת ההיצע של פתרונות הדיור ביישוב.

 

התוכנית הוכנה על ידי משרד ארי כהן אדריכלות ובינוי ערים וקודמה ביוזמת משרד הבינוי והשיכון.